.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامگذاري "روز بدون بوق" در گیلان

رئيس راهنمايي و رانندگي گيلان نامگذاري روز بدون بوق را رويكردي فرهنگي دانست و گفت: بايد جو رواني در جامعه به گونه‌اي باشد كه مردم را نسبت به مضرات استفاده بي‌جا از آن آشنا كنيم.

به گزارش شمال نیوز ، سيدتيمور حسيني امروز به مناسبت دومين روز از هفته هواي پاك كه روز بدون بوق نامگذاري شده است، در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با بيان اينكه نحوه استفاده صحيح از ابزار هشدار دهنده خودرو، تن‌صدا و استاندارد بوق در قوانين راهنمايي و رانندگي وجود دارد، افزود: برابر قانون، استفاده از هرگونه بوق شيپوري و صداي ناهنجار ممنوع است و با متخلفان برخورد مي‌شود، همچنين خودروهايي كه بوق استاندارد دارند، اما مكرر از اين ابزار هشدار دهنده استفاده مي‌كنند نيز مشمول اين مهم هستند.
وي گفت: همچنين پرتاب هرگونه شي نظير فيلتر سيگار، آب دهان، زباله و ... از داخل خودرو به بيرون نيز تخلف محسوب شده و متخلف اعم از راننده و سرنشين 4 هزار تومان جريمه مي‌شوند.
رئيس راهنمايي و رانندگي گيلان خاطر نشان كرد: اين اقدام از طرف راهنمايي و رانندگي مقطعي نبوده و مختص به اين روزها نيست، بلكه به صورت مستمر در سراسر استان اجرا مي‌شود.
حسيني اظهار داشت: همزمان با هفته هواي پاك، نيروي انتظامي به صورت جدي پيگير مقابله با اين نوع مظاهر ايجاد آلودگي در سطح شهر رشت و سراسر استان است.
وي تصريح كرد: در كشور استفاده از بوق در هر مسئله‌اي فراگير شده است، به طوري كه استفاده بي‌جا از اين ابزار، تأثير بدي بر آحاد جامعه مي‌گذارد.
رئيس راهنمايي و رانندگي گيلان با اشاره به اينكه رانندگان خودرور براي سلام گفتن، اعتراض، سواركردن مسافر و ... از بوق استفاده مي‌كنند، تصريح كرد: طبق قانون بايد فقط در صورت لزوم از ابزار هشدار خودرو (بوق) استفاده شود.
حسيني از تمام رانندگان خواست در صورت لزوم سفر زائد درون شهري را با خودروي شخصي حذف كرده و با استفاده از وسايل نقليه عمومي براي تحقق شعار هواي پاك تلاش كنند.
وي افزود: اداره فرهنگ ترافيك فعاليت‌ها و برنامه‌هاي آموزشي در اين زمينه در سطح مدارس استان برگزار مي‌كند كه در اين هفته با همكاري محيط زيست در يكي از بوستان‌هاي شهر به ترويج اين فرهنگ مي‌پردازيم.
مديركل محيط زيست گيلان نيز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: در روز بدون بوق مردم سراسر استان به استفاده صحيح از خودرو و ابزار هشدار اين وسيله نقليه (بوق) با نصب بنرها، ارائه بروشورها و تراكت به رانندگان و عموم مردم دعوت مي‌شوند.
كامران زلفي‌نژاد افزود: راهنمايي و رانندگي استان نيز تدابير قانوني از قبيل هشدار، جريمه و .. را نيز براي متخلفان اعمال مي‌كند.
وي تصريح كرد: اميدواريم با تبليغاتي كه در اين زمينه صورت مي‌گيرد، مردم را با مضرات استفاده نادرست از اين ابزار هشدار (بوق) در وسايل نقليه آشنا كنيم تا از ايجاد استرس‌هاي ناشي از اين آلودگي‌ها در ميان شهروندان كاسته شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.